AKEBA | Taloushallinnon ja rahoituksen konsultointia, koulutusta ja tilintarkastusta.

Akeba perustettiin vuonna 2011 yritysten kasvavaan tarpeeseen ostaa taloushallinnon ja rahoituksen kehittämiseen liittyvää konsultointia. Monessa yrityksessä on matala talousorganisaatio ja taloushallinnon rutiinit vievät huomion ja resurssit. Kehittämiselle ei jää aikaa, eikä siihen välttämättä ole kokemustakaan.

Akeban asiakaslähtöinen toimintatapa ja vankka kokemus talousjohtamisesta monenlaisissa yrityksissä tuo asiakkaalle luotettavan, osaavan ja joustavan tavan saada lisää resursseja omaan taloushallintoon.

Kaisa KokkonenAkeban perustaja Kaisa Kokkosen osaamisalueita ovat mm. raportoinnin, budjetoinnin ja strategiatyön kehityshankkeet, yritysjärjestelyt sekä projektien johtaminen. Hän on ollut talous- ja rahoitusjohdon tehtävissä mm. Hackman Oyj:ssä, Talentum Oyj:ssä, VTI Technologies Oy:ssä ja konsultoinut yritysten taloushallintoa mm. Capto Financial Consultingissa ja Akebassa. Lisäksi Kaisa tekee lakisääteistä tilintarkastusta pienille ja keskisuurille yrityksille.

Kaisa Kokkonen on myös mentor ja kouluttaja. Osaamisen jakaminen ja erityisesti nuoret alan opiskelijat ovat lähellä sydäntä. Hän on mm. syksyllä 2013 ohjannut ammattikorkeakoulu Laurean yritysten budjetointiprosessiin liittyvää opiskelijatyötä, jonka lopputuloksena syntyi budjetointia avustava muistilista.

Vastuun kantaminen erilaisissa organisaatioissa ja verkostoissa vie Kaisan vapaa-ajasta merkittävän osan. Hän on erityisesti keskittynyt naisten toiminnan tukemiseen niin kotimaassa kuin kehitysmaissa. Hän on aktiivinen jäsen mm. Riihimäen-Hyvinkään Ekonomeissa ja Kauppakamarissa. Myös tyttöjen urheilun tukeminen on lähellä sydäntä.

Entisenä aktiiviurheilijana Kaisa arvostaa liikuntaa ja ulkoilua, mutta sieltä nousevat myös yrityksen toiminnan arvot: suoraselkäisyys, ihmisten kuuntelu ja tinkimättömyys työn laadusta.

Akeba toimii tarpeen mukaan yhteistyössä alan muiden pienten yritysten tai itsenäisten konsulttien kanssa.